Saturday 21 May 2016

Filled Under:

MASIH RAMAI YANG TAK TAHU... Rasulullah Berpesan Jangan Kahwini 6 Jenis Wanita Ini !


{Pesan Rasulullah} Jangan Kahwini 6 Type Wanita Ini

Pesanan Rasulullah saw untuk kaum Lelaki :

Jangan engkau kahwini wanita yang enam, #janganlah yang ananah, yang mananah, dan yang hananah dan janganlah engkau kahwini yang hadaqah, yang basaqah dan yang syadaqah

1. Wanita Ananah :

wanita yang banyak mengomen itu dan ini. #Apa yang di beri atau dikerjakan suami untuk tempat tinggalnya tangga semuanya tak terkena dan tak berpuas hati.

2. Wanita Mananah :

wanita sebegini yang menidakkan usaha serta #layanan suami demikian sebaliknya mendabik dada dialah yang banyak berkorban untuk bangun rumah tangga. Dia sukai mengungkit ungkit apa yang dikerjakan untuk kebaikan rumah tangga.

Umumnya wanita ini bekerja atau berkedudukan #tinggi dan bergaji besar.

3. Wanita Hananah :

Menyebutkan kasih sayangnya pada suaminya yang #lain, yang dikahwininya sebelumnya ini atau pada anaknya dari suami yang lain dan wanita ini berangan angan memperoleh suami yang tambah baik dari suami yang sedia ada. Dalam kata lain wanita sebegini tidak bersukur dengan jodohnya itu. Wanita sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. Dia juga merendahkan kemampuan dan kekuatan suaminya.

4. Wanita Hadaqah :

melemparkan pandangan serta matanya pada tiap suatu #hal, lantas menyebutkan hasratnya utk memiliki barang itu serta memaksa suaminya untuk membelinya diluar itu wanita ini sukai turut nafsunya. Wanita sebigini memeningkan kepala lelaki. Dia tenguk apa sajakah dia mahu. Dia sukai memperbandingkan dianya dengan diri orang lain. Sukai menunjuk nunjuk. Wanita berikut yang jadikan suami dahulu handsome saat ini telah botak.

5. Wanita Basaqah : ada 2 arti,

Pertama, wanita sebegini yang sukai bersolek dan #menghiaskan diri. Dia hiasi diri bukanlah untuk suaminya namun untuk ditunjuk tujukkan pada dunia Sukai melawa. Wangnya di habiskan untuk beli make up, kasut serta barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji puji. Bila dia kebetulan jadi isteri orang terkenal serta jadi juga ketua dalam himpunan itu, orang lain tak bisa menangani dianya. Ke-2, dia geram saat makan serta tak mahu makan terkecuali sendirian serta diasingkannya bahagiannya.

6. Wanita Syadaqah :

banyak cakap, tak menentu lagi bising. #Kebecokan itu juga mengakibatkan semua kerja yang dibuatnya tidak jadi, cuma tukang repot serta komen saja.





0 comments:

Post a Comment